Marketing prowadzony za pomocą reklamowych gadżetów cały czas się cieszy ogromną popularnością. Jest to niezbyt droga metoda, która przynieść jedna może bardzo wymierne rezultaty. Przy założeniu że się wszystko należycie zaplanuje i wykona, ponieważ dość prosto o jakąś pomyłkę. Gadżety dla firm to świetna metoda na poprawę rozpoznawalności danej marki oraz zwiększenie lojalności pośród klientów.
Ale decydując się na takie działania trzeba pamiętać o kilku ważnych rzeczach i nie pozostawiać nic przypadkowi. W pierwszej kolejności wręczane gadżety reklamowe kojarzyć się powinny z charakterem działalności danej marki, ale także trafiać w potrzeby odbiorców. Trudno o gorszą rzecz jak danie gadżetu, który wyląduje po chwili gdzieś głęboko w szufladzie czy niekiedy i koszu na odpadki. Prezent praktyczny, z którego korzystać będzie można na co dzień zapewnia pozytywny odbiór i dobre skojarzenia z firmą. Duże znaczenie ma tu także odpowiedni dobór barw.
Wyraziste, bijące po oczach gadżety reklamowe z logo w części przypadków faktycznie mogą być skuteczne, ale znacznie lepiej postawić na kolory neutralne i stonowane, które odpowiadać będą większości osób. Duża rolę odgrywają środki, jakie planuje się wydać na tego typu gadżety reklamowe. Dedykując na ten cel określony budżet dużo praktyczniej jest jednak postawić na skromniejsze, ale porządne i solidnie wykonane przedmioty, niż na produkty, które będą co prawda bardzo ładnie wyglądać, lecz jakość ich jednak nie będzie taka, jaka być powinna.